Training Telefoongesprekken

Telefoongesprekken

Het eerste contact wat een klant heeft is meestal telefonisch contact. Dat is tevens direct het visitekaartje van het bedrijf! Heldere communicatie is cruciaal in een bedrijf en voor je klanten. Miscommunicatie wil je zoveel mogelijk voorkomen. Nu is het aan de telefoon nog lastiger. Je ziet immers je gesprekspartner niet.

Hoeveel tijd verliezen we niet door misverstanden en onduidelijkheid? Na deze telefoontraining is de medewerker in staat om beter en effectievere gesprekken te voeren aan de telefoon met als resultaat: tevreden klanten, goede en heldere communicatie en een medewerker die zijn werk goed kan uitvoeren. Ook voor de medewerker is het immers frustrerend als hij of zij de telefoonregels slecht kent en/of toepast.  De klanten gaan merken dat de medewerkers hen beter van dienst zijn doordat ze hen beter begrijpen. Ze hebben geleerd om samen te vatten, door te vragen en begripvol te luisteren.

Voor wie?

Voor iedere callcenter medewerker, baliemedewerker, telefonist(e) of ieder ander die regelmatig telefonisch klanten contact heeft.

Doel:

Inzicht in je non-verbale en verbale communicatie. Leren van gesprekstechnieken zodat je duidelijker overkomt en misverstanden weet te voorkomen. Leren van de telefoonregels.

Resultaat:

Praktische handvatten ter bevordering van een open en effectieve communicatie.

Inhoud van de training:

  • Non-verbale technieken
  • Gesprekstechnieken
  • Ontvangst aan de balie
  • Inbound
  • Voorbereiding
  • Telefoonalfabet
  • Begroeting
  • Informatiefase
  • Wachtstand
  • Antwoordfase
  • Doorverbinden
  • Terugbelnotitie
  • Afsluiting
  • Valkuilen
  • Klachtenbehandeling aan de balie
  • Lastige en boze klanten aan de telefoon

.

Er wordt veel geoefend en eigen inbreng/interactie is belangrijk.

 

Duur                            : Twee dagen
Datum                         : Zie planning
Prijs per persoon    : € 199,– per persoon. Inclusief thee/koffie en lunch,  exclusief BTW.
Locatie                        : Zie planning
Deelnemers              : minimaal 4, maximaal 10
Aanmelden                : info@pit4.nl of via onderstaand inschrijfformulier.

De training geven we ook in company. Mail of bel ons voor een offerte.

telefoon